Гурток 
"Історико-краєзнавчий"
 
____________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
Керівник гуртка

Сенишин Михайло Іванович

____________________________________________________________________________________________________________________

───※ ·❆· ※───

Історичне краєзнавство - сходинка до пізнання учнями рідного краю, реалізації інтересів у вивченні історико-культурного надбання українського народу, навколишнього природного середовища, формування краєзнавчих та туристсько-спортивних знань, умінь і навичок засобами позашкільної освіти. Програма передбачає навчання дітей в гуртках основного рівня протягом трьох років. 

Метою програми є набуття особистістю компетентностей у процесі занять історичним краєзнавством. 

Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей: 

1. Пізнавальна компетентність: ознайомлення та вивчати пам’ятки історії і культури, формувати особистісне сприйняття дослідженого матеріалу, формувати уміння досліджувати навколишнє середовище. 

2. Практична компетентність: вміння описувати краєзнавчі об’єкти, оформляти польовий зошит та щоденник досліджень за вибраною темою, орієнтуватися на місцевості за допомогою карти та компасу, проходити маршрути за легендою, встановлювати намет, розпалювати вогнище в різних погодних умовах, готувати страви в похідних умовах на вогнищі, долати природні перешкоди, дотримуватися основних правил техніки безпеки участі у туристських подорожах та змаганнях. 

3. Творча компетентність: складання описів маршрутів 1 - 3 денного походу, брати участь в екскурсіях, експедиціях, акціях, пошуковій та дослідницькій роботі. 

4. Соціальна компетентність: здатність до співробітництва, соціальна активність, формування основ культури спілкування, діалогу, виховання свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих, збереження та примноження культури, звичаїв, традицій українського народу, повага до людей, формування позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійність, колективізм, працелюбство, ініціативність, відповідальність та інші), виховання доброзичливості, вміння працювати в колективі. Програма гуртка спрямована на формування системного мислення, поглиблення знань, умінь і навичок з окремих предметів та туристськокраєзнавчої роботи. 

На заняттях гуртка використовують різноманітні методи навчання в залежності від віку гуртківців: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, ілюстрація, дискусія та ін.), репродуктивні (відтворювальні), тренінгові (розвиток знань, набуття вмінь та навичок), дискусійні, проблемнопошукові (дослідницькі, пошукові) методи навчання. При проведенні практичних занять перевага надається краєзнавчим дослідженням та пошуковій роботі, спортивним та рухливим іграм з елементами туризму, краєзнавчим дослідженням за природою, об’єктами та інше.