Гурток 
"Таємниці образотворчого мистецтва"
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
Керівник гуртка
Хрипта Анюта Миколаївна

____________________________________________________________________________________________________________________

Мета керівника гуртка – спонукати дітей вдосконалювати свої навички зображувальної діяльності  шляхом експериментування, самостійного пошуку, застосовування різних матеріалів та технік у процесі роботи. Неординарність, індивідуальність є проявом того особливого, що якраз і відображає талановитість та обдарованість дітей.

───※ ·❆· ※───

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

     Вже в ранньому віці образотворча діяльність стає однією з найдоступніших і емоційно-захоплюючих форм творчості. Адже образотворче мистецтво – це своєрідній засіб пробуджувати у дітей позитивні емоції, естетичне ставлення до оточуючої дійсності й творів мистецтва; розвивати асоціативне мислення, активізувати допитливість, зорову увагу, стимулювати розвиток творчих здібностей дітей. В образотворчому мистецтві інтегруються засоби графіки, живопису, скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва, елементи дизайну з різноманітністю технік та матеріалів, які активно сприяють пізнавальним процесам.

            Програма складена з урахуванням тісного зв’язку з навчальними предметами, що вивчаються учнями 1-4 класів загальноосвітніх шкіл: образотворче мистецтво, трудове навчання. Реалізує вимоги Державного стандарту початкової загальної освіти та гармонійно поєднує навчально-виховний потенціал образотворчої культури з її естетично - мистецькою, зображально-моторною і творчо-діяльнісною складовими.

            Зміст програми відповідає дидактичним принципам навчання: від простого до складного; від елементарної вправи до складної композиції; від дійсності – через мистецтво – до життя; єдності навчальної та творчої діяльності.

Вчитель забезпечує школярам педагогічну ситуацію вільного вибору художньо-трудових завдань відповідно до їхніх вікових, психофізіологічних можливостей і потреб у формотворенні і декоруванні.

         Одне з найулюбленіших занять дітей – малювання. Для них малювання – своєрідна гра. Але не всі діти досконало володіють пензликом і олівцем. Їм важко виразити певний образ у лінії. Дехто не розуміє і не сприймає розмаїття кольорової гами.  З огляду на це поряд з традиційними техніками малюнку застосовуються  нетрадиційні . Застосовуючи під час малювання нетрадиційні техніки, діти переживають яскраві позитивні емоції, відкривають нові можливості добре знайомих предметів.

            Найважливіше – допомогти дитині виявити у нетрадиційних техніках приховані ресурси. Це те, що допомагає розв'язати творче завдання. І якщо розглядати тему заняття з образотворчої діяльності як творче завдання, то вдалий вибір ресурсу – це основа для його успішного розв'язання. А успіх завжди супроводжується позитивними емоціями.

          Мета програми: сприяти розвитку у молодших школярів творчої активності в процесі конструктивно-художньої діяльності, спрямовувати на емоційно-ціннісне сприйняття образотворчого мистецтва та дійсності шляхом ознайомлення учнів з інноваційними художніми техніками образотворчого мистецтва, здобуття власного естетичного досвіду.

          Завдання програми:

  • формувати емоційно-естетичний досвід учнів, культуру почуттів, елементарні світоглядні орієнтації та оцінні судження;
  • ознайомити учнів із витворами різних видів мистецтва(живопис, графіка, декоративно-прикладне мистецтво, скульптура, архітектура) для збагачення знань, формування естетичних почуттів та вражень;
  • розвивати універсальні особистісні якості та здібності: образне мислення, уяву, фантазію, спостережливість, зорову пам’ять, художній смак та сприйняття кольору, форми, ритму, фактури поверхні тощо;
  • створити умови для експериментування різних  художніх матеріалів та інструментів;
  • ознайомити з сучасними тенденціями в образотворчому мистецтві;
  •  намагатися створювати на заняттях ту особливу піднесену і творчу атмосферу, що сприяє творчому розвитку дітей різних вікових категорій.

    Особлива увага на заняттях приділяється збереженню психічного, духовного й фізичного здоров’я дитини.